영어말하기 동영상/초등5학년

문장초5 양예림 교과서 7과 19년8월28일

브루스 쌤 2019. 8. 30. 14:27




문장초5 7What Did You Do During Your Vacation?

 

Look and listen

Minjun, Emily: Good morning, Yuna!

Yuna: Hi! Oh, Emily, you look great.

What did you do during your vacation?

Emily: I went to the beach with my family.

Yuna: Sounds fun! How about you, Minjun?

Minjun: I helped my mom.

Emily: Very nice!

Jitae: Good morning!

Emily: Long time no see!

What did you do during your vacation?

Jitae: I visited my grandparents in Thailand.

I made mango cookies with my grandma.

Minjun: Oh, I like mangoes.

Jitae: Great! This is for you.

Emily: Thank you. Mmm it's sweet.

 

Look and Say

Ms. Green: Hi, Jitae. Hi, Yuna.

Jitae, Yuna: Hello, Ms. Green.

Ms. Green: Jitae, you look tired.

Jitae: Yes, I'm so tired.

I cleaned my house with my family yesterday.

Ms. Green: Oh, I see.

Yuna: What did you do yesterday, Ms. Green?

Ms. Green: I played a game with my friends. Yunnori.

Yuna: Yunnori? Oh, that's my favorite game.

Ms. Green: I like it. It was interesting.

Ryan: Can I sit here?

Emily: Of course.

Ryan: What did you do last weekend, Minjun?

Minjun: I saw a movie about science.

Ryan: How was it?

Minjun: It was great.

Minjun: What did you do?

Emily: Look! I made dolls!

Ryan: Oh, they are so cute! It's me!

 


문장초5 7What Did You Do During Your Vacation?

 

Look and Listen

Minjun, Emily: 안녕, 유나야!

Yuna: 안녕! 오 에밀리, 너 멋져 보인다.

너는 방학 동안 무엇을 했니?

Emily: 나는 나의 가족과 바닷가에 갔어.

Yuna: 재미있겠다. 너는 어땠니, 민준아?

Minjun: 나는 엄마를 도와드렸어.

Emily: 매우 멋지다!

Jitae: 안녕!

Emily: 오랜만이야.

너는 방학 동안 무엇을 했니?

Jitae: 나는 태국에 있는 조부모님 댁을 방문했어.

나는 할머니와 망고 쿠키를 만들었어.

Minjun: , 나는 망고를 좋아해.

Jitae: 잘됐다! 이것은 너희들을 위한 거야.

Emily: 고마워. , 달콤해.

 

Look and Say

Ms. Green: 안녕, 지태야. 안녕, 유나야.

Jitae, Yuna: 안녕하세요. 그린 선생님.

Ms. Green: 지태야, 너 피곤해 보이는구나.

Jitae: , 저는 매우 피곤해요.

저는 어제 가족과 함께 집을 청소했어요.

Ms. Green: , 그렇구나.

Yuna: 어제 무엇을 하셨나요, 그린 선생님?

Ms. Green: 나는 친구들과 게임을 했었어. 윷놀이.

Yuna: 윷놀이? , 그건 제가 가장 좋아하는 놀이예요.

Ms. Green: 나는 그것을 좋아해. 그것은 재미있었어.

Ryan: 내가 여기 앉아도 돼니?

Emily: 물론이야.

Ryan: 지난 주말에 무엇을 했니, 민준아?

Minjun:나는 과학에 관한 영화를 봤어.

Ryan: 어땠니?

Minjun: 아주 좋았어.

Minjun: 너는 무엇을 했니?

Emily: ! 나는 인형을 만들었어!

Ryan: , 그것들은 너무 귀엽다! 그것은 나야!